<

OBRES COMPLETES,I.QUATRE ANYS DE VICARI GENERAL

La publicació de les obres completes del canonge manacorí s'inicia amb una obra inèdita de caire autobiogràfic titulada Quatre anys de Vicari General (1898-1902), el dietari que jo, Antoni M. Alcover, duc de les coses més notables que em passen des del 27 de juny de 1898, que vaig entrar a la Cúria de Mallorca, completat amb un breu apèndix, que inclou les notes referents als anys 1905-1910, 1922 i 1929.

En el Dietari surten a rotlo moltes mostres de la vida interna de la col·lectivitat relacionada amb la jerarquia clerical; s'hi veu sovint una picaresca típica de la gent d'església i de la d'antiesglésia, sobretot en els rams referents a gelosies i lluites entre seglars i religiosos, a maniàtics de la beatura o de la rebel·lia, a conflictes entre autoritats civils i eclesiàstiques, a embolics matrimonials i adulteris… Tot un món d'accions i reaccions relacionades amb el govern espiritual de Mallorca a l'entreforc dels dos segles darrers.

Amb aquest Dietari ens va deixar Mn. Alcover un text històric de primera mà per a la coneixença de la vida mallorquina en relació amb l'Església i amb un sector important de la política d'aquells quatre anys de transició del segle XIX al XX.

Pròleg de Maria Pilar Perea.

Escritor
Colección
OBRES COMPLETES ANTONI M.ALCOVER
Número en la colección
001
Materia
OBRES COMPLETES
Idioma
  • Català
EAN
9788427319011
ISBN
978-84-273-1901-1
Páginas
418
Ancho
18 cm
Alto
25 cm
Edición
1
Fecha publicación
14-10-2003
Contacto de seguridad
Nova Editorial Moll
Edición en papel
38,00 €

Sobre ANTONI MARIA ALCOVER SUREDA (Escritor)

  • ANTONI MARIA ALCOVER SUREDA
    Mossèn Antoni Maria Alcover i Sureda (Santacirga, Manacor, 2 de febrer de 1862 – Palma, 8 de gener de 1932). Escriptor mallorquí, eclesiàstic, lingüista, folklorista, arquitecte i periodista. Per la seva tasca a favor de la llengua catalana, se'l coneix com l'«apòstol de la lleng... Ver más sobre el autor

Libros relacionados