<

ELS PARLARS CATALANS

Joan Veny i Clar és un dels majors referents de la dialectologia catalana: un lingüista insubstituïble que ha destacat per la seva important contribució en aquest camp. Centenars d'articles sobre lingüística catalana, dialectologia, geolingüística i etimologia l'avalen com un dels majors savis de la nostra llengua: un home que ha vist reconeguda la seva tasca amb diferents distincions, com la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya (1997), la Medalla d'Honor de la Xarxa Vives d'Universitats (2013) o Premi d'Honor de les Lletres Catalanes (2015), entre altres.
La comunitat filològica ha convingut a reivindicar la seva obra Els parlars catalans (1978) com una recerca capdavantera; es tracta d'una obra que recull i estableix una síntesi de la variació dialectal de la llengua catalana i que, en el seu conjunt, esdevé una introducció a les característiques fonètiques, morfosintàctiques i lèxiques dels dialectes, subdialectes i parlars del català, amb observacions històriques i sociològiques. Diferents especialistes l'han considerat com una eina imprescindible que permet conèixer les diferents variants de la llengua catalana i llurs característiques principals. També és útil, com a alta divulgació, per al públic general.

Escritor
Colección
BIBLIOTECA RAIXA
Número en la colección
128
Materia
<Genérica>, FILOLOGIA. LINGÜÍSTICA
Idioma
  • Català
EAN
9788427304222
ISBN
978-84-273-0422-2
Páginas
200
Ancho
11 cm
Alto
18,5 cm
Edición
1
Fecha publicación
31-12-1994
Contacto de seguridad
Nova Editorial Moll
Edición en papel
10,00 €

Sobre JOAN VENY CLAR (Escritor)

  • JOAN VENY CLAR
    Joan Veny i Clar (Campos, 1932). Es va doctorar en Filosofia i Lletres a la Universitat de Barcelona (1956), tot ampliant estudis de filologia a Lovaina i Poitiers. És catedràtic d'Institut (1960) en situació d'excedència, membre numerari de la Secció Filològica de l'Institut d'E... Ver más sobre el autor

Libros relacionados